loading...
معرفی انواع حافظه و حافظه جانبی لپ تاپ، گوشی موبایل، تبلت
م. استوریج بازدید : 76 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

داشتن یک کیبورد مخصوص بازی خوب می‌توانید تاثیر زیادی روی بهتر شدن گیم‌پلی بازی‌هایی که تجربه می‌کنید، داشته باشد. همچنین یک کیبورد مخصوص بازی می‌تواند سرعت‌عمل شما در بازی‌های مختلف را افزایش دهد و از طرف دیگر ظاهر سیستم مخصوص بازی‌تان را هم زیباتر می‌کند. حالا برای این که کیبورد مخصوص بازی داشته باشید، باید چه کار کنید؟ در این راهنمای خرید کیبورد گیمینگ قصد داریم به نکات مهمی اشاره کنیم که در زمان خرید کیبورد گیمینگ باید به آن توجه خاصی داشته باشید. پس از این راهنمای خرید کیبورد، به معرفی مدل های برتر کیبوردهای گیمینگ می‌پردازیم.

چطور بازی می‌کنید؟

اگر دوست دارید با کامپیوتر شخصی خودتان بازی کنید، می‌توانید یک کیبورد ارزان قیمت خریداری کنید. با این حال همیشه می‌توانید یک کیبورد گران قیمت خریداری کنید که کلی ویژگی جالب توجه دارد. در حقیقت اگر می‌خواهید بهترین تجربه بازی کردن را داشته باشید، باید یک محصول باکیفیت تهیه کنید. پس باید برای کیبورد خود هزینه کنید تا بتواند از پس هر کاری، از جمله بازی کردن بر بیاید. البته باید اشاره کنیم که کلی کیبورد در بازار وجود دارند که اکثر آن‌ها ادعا دارند بهترین تجربه بازی کردن را به گیمرها منتقل می‌کنند.

اگر در حال سر هم کردن یک کامپیوتر جدید هستید و سعی دارید قطعات باکیفیتی برای آن تهیه کنید، به خرید کیبورد باکیفیت هم فکر کنید. به این موضوع توجه کنید که کیبورد گیمینگ مناسب واقعا روی تجربه بازی کردن شما تاثیرگذار خواهد بود. حالا به شما می‌گوییم که برای خرید یک کیبورد گیمینگ باید چه کار کنید.

البته خرید کیبورد گیمینگ خیلی به ماوسی که در اختیار دارید، بستگی دارد. با این حال نکاتی وجود دارد که باید در زمان خرید کیبورد باید به آن توجه زیادی داشته باشید. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، مدت زمانی است که در طول روز بازی می‌کنید. آیا به بازی‌های eSport علاقه دارید یا بیشتر دوست دارید بازی‌های تک نفره را تجربه کنید؟ شاید به بازی‌های MMO علاقه‌دارید که برای پیشرفت در آن‌ها باید از دکمه‌های بسیار زیادی استفاده کنید. این احتمال هم وجود دارد که بخواهید کیبوردی در اختیار داشته باشید که فضای بیشتری داشته باشد و از نام‌پد بهره ببرد.

در زمان خرید کیبورد گیمینگ باید مدل بازی‌های خود را در نظر داشته باشید

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی

اولین کاری که باید انجام دهید، مشخص کردن سبک بازی‌هایی است که آن‌ها را بیشتر تجربه می‌کنید. اگر بیشتر بازی‌هایی مانند League of Legends یا بازی‌های داستان محوری که استودیوی بازی‌سازی Telltale Games ساخته را تجربه می‌کنید، قطعا خرید کیبوردی که نور پس‌زمینه داشته باشد یا دکمه‌های فانتزی داشته باشد، چندان به‌دردتان نمی‌خورد.

این صورت برای تجربه بازی‌های اکشن و بازی‌های رقابتی باید یک کیبورد گیمینگ حرفه‌ای در اختیار داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید روی کامپیوتر خود تجربه‌ای نزدیک به کنسول‌های بازی هم داشته باشید، می‌توانید یک کنترلر هم خریداری کنید.

کیبورد گیمینگ بیشتر به درد بازی‌های اول شخص، بازی‌های استراتژیک و بازی‌های MMO می‌خورد. هر چقدر کیبورد بهتری داشته باشید، مدت زمان طولانی‌تری می‌توانید از تجربه آن لذت ببرید.

قیمت کیبورد گیمینگ

در ادامه راهنمای خرید کیبورد گیمینگ به مبحث قیمت‌های این محصولات می‌پردازیم. قیمت کیبورد گیمینگ حدود مشخصی ندارد و نمی‌توان برای آن یک قیمت یکسان در نظر گرفت. هر شرکتی یکسری ویژگی‌های مختلف را روی کیبورد خود قرار می‌دهد. مثلا یک کیبورد از رنگ‌های RGB استفاده می‌کند یا یک کیبورد دکمه‌های مکانیکی دارد. این ویژگی‌ها روی قیمت نهایی کیبورد گیمینگی که قصد خرید آن را دارید، تاثیر می‌گذارد.

کیبورد مکانیکی یا کیبورد ممبرین (Membrane keyboard)

با کمی جست‌وجو در بازار متوجه می‌شوید که یکی از ارزان‌ترین مدل‌های کیبورد گیمینگ، کیبوردهای ممبرین (Membrane keyboard) نام دارند و کیبوردهای گیمینگ گران‌قیمت‌تر هم کیبوردهای مکانیکی هستند. برای اینکه بهتر متوجه این تفاوت بشوید، در ادامه مطلب راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با ما همراه باشید

به شکل ساده باید بگوییم که کیبوردهای ممبرین جریان الکتریکی را به یک پلاستیک بسیار نرم منتقل می‌کنند، اما کیبوردهای مکانیکی عملکردی مشابه بادستگاه‌های تایپ قدیمی دارند. کلید‌های قرار گرفته روی کیبورد مکانیکی به یک پایه فیزیکی متصل شده‌اند. به شکل طبیعی کیبوردهای مکانیکی چون واکنش بهتری نسبت به فشار دادن دکمه‌ها از خود نشان می‌دهند، عملکرد بهتری دارند و البته قیمت آن‌ها نیز به مراتب بیشتر است.

پس اگر برای خرید کیبورد گیمینگ هزینه برای‌تان مطرح نیست، دلیلی وجود ندارد که بیخیال خرید کیبورد گیمینگ مکانیکی شوید. حالا اگر تصمیم گرفتید که کیبورد مکانیکی برای بازی کردن خریداری کنید، باید به یکسری موارد دیگر هم توجه داشته باشید.

کیبوردهای مکانیکی یک حالت استاندارد برای چینش دارند که به نام چری ام‌ ایکس (Cherry MX) شناخته می‌شود. دکمه‌های چری ام ایکس مدل‌های مختلفی دارند. یکی از آن‌ها مدل CHERRY MX Blue است که نوع دیگر آن با نام CHERRY MX Blue RGB شناخته می‌شود. این نوع سوییچ‌ها به اصطلاح کلیکی (Clicky) هستند و زمانی که آن‌ها را فشار می‌دهید، صدای زیادی ایجاد می‌کنند. این سوییچ‌ها جایگاه بازگشت (Reset Position) بالاتری داشته و نیاز به فشار بیشتری دارند. در نتیجه برای کارهایی که به سرعت بالایی نیاز دارند، شاید مناسب نباشند. اگر شما گیمر یا تایپیستی هستید که خیلی روی سرعت حساس نیستید، می‌توانید به راحتی از به کارگیری این نوع کیبوردها لذت ببرید.

خرید کیبورد گیمینگ

حالا که اطلاعات مناسبی درباره کیبورد گیمینگ به‌دست آوردید، حتما می‌خواهید با بهترین مدل‌های کیبوردهای گیمینگ آشنا شوید. به همین دلیل می‌خواهیم چند محصول معرفی کنیم که می‌توانند بهترین انتخاب‌ها برای خرید کیبورد گیمینگ باشند.

کیبورد مکانیکی گیمینگ ریزر (مدل BlackWidow Tournament Edition Chroma)

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

برند ریزر یکی از بهترین برند های تولید کننده تجهیزات گیمینگ به خصوص کیبورد های گیمینگ میباشد که در سرتاسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. و این محصول یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط برند ریزر میباشد. این کیبورد گیمینگ دارای قابلیت های منحصر به فردی از جمله، داشتن استراحت گاه دست، فناوری افزایش سرعت عملکرد، کلید های مکانیکی با کیفیت و چراغ های آر جی بی در چند رنگ میباشد.

همچنین این محصول یکی از پرفروشترین و حرفه ای ترین کیبورد های گیمینگ موجود در بازار میباشد، بنابر این اگر قصد خرید کیبورد مکانیکی گیمینگ را دارید و به دنبال بهترین کیبورد گیمینگ میگردید و نمیدانید چه محصولی انتخاب کنید، ما به شما این محصول شگفت انگیز را پیشنهاد میکنیم. شما میتوانید برای خرید محصولات ریزر از فروشگاه پلازا دیدن کنید.

کیبورد گیمینگ گرین (مدل GK601-RGB)

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

اگر قصد خرید یک کیبورد گیمینگ با کیفیت را دارید کیبورد مکانیکی گیمینگ گرین مدل GK601-RGB یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ میباشد و میتواند نیاز هر فرد گیمری را در این زمینه برطرف کند. این محصول دارای چراغ های RGB با 9 حالت مختلف بوده و دارای جذابیت خاصی میباشد. لازم به ذکر است این محصول در سایت دیجی کالا با گارانتی 25 ماهه گرین بفروش میرسد و این امر یک امتیاز بزرگ برای خریداران میباشد.

کیبورد گیمینگ ای فورتک (مدل B314)

راهنمای کیبورد مخصوص بازی

این محصول یکی دیگر از بهترین کیبورد های گیمینگ و تایپی میباشد که مقاله راهنمای خرید کیبورد بازی نیز با همین کیبورد نوشته و تایپ شده است. این کیبورد دارای 4 عدد کلید مکانیکی بوده و الباقی کلید های membrane میباشد. اما با توجه به کیفیت به کار رفته کید ها دارای سرعت عمل خوبی میباشند. لازم به ذکر است این محصول در سایت دیجی کالا با گارانتی 18 ماه نوترونیک بفروش میرسد و این یک امتیاز بزرگ برای خریداران میباشد.

کیبورد تسکو TK 8021L (حروف فارسی)

کیبورد برای بازی

کیبورد تسکو TK 8021L نیز یکی دیگر از بهترین کیبورد های گیمینگ میباشد. این محصول دارای 104 عدد کلید بوده و چراغ های RGB کلید ها میتواند جذابیت و هیجان بازی را برای افراد گیمر چند برابر کند. طبق تحقیقات گستره تیم مشاور کالا در زمینه راهنمای خرید کیبورد گیمینگ و نظرات خریداران قبلی این محصول این محصول میتواند نیاز هر گیمر حرفه ای و نیمه حرفه ای را بر طرف کند.

جمع بندی

در مقاله راهنمای خرید کیبورد گیمینگ مطالب مهمی در این زمینه از جمله: تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی چیست؟ ، نکاتی که قبل از خرید کیبورد گیمینگ باید بدانید ، نقد و بررسی 4 کیبورد گیمینگ برتر و اصول نگهداری صحیح از کیبورد های گیمینگ را برای شما عزیزان به اشتراک گزاشتیم. منتظر نظرات گرمتان هستیم.

برای مشاهده مطالب بیشتر به صفحه اصلی وبلاگ ما سر بزنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 528
  • بازدید سال : 3,187
  • بازدید کلی : 25,901