loading...
معرفی انواع حافظه و حافظه جانبی لپ تاپ، گوشی موبایل، تبلت
م. استوریج بازدید : 399 پنجشنبه 07 آذر 1398 نظرات (0)

اگر شما هم به سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی سیستم خود اهمیت می‌دهید، در این صورت بهترین راهکار خرید یک هارد SSD است. در ادامه با راهنمای خرید هارد SSD همراه شما خواهیم بود.

ssd-hard

 

 

امروزه که سرعت و صرفه جویی در زمان برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است، به کار بردن سخت افزار قدرتمند بر روی سیستم آنها ضروری و جزو واجبات است. هاردهای SSD از جمله این سخت افزارها هستند که می‌توانند شما را از سرعت پایین خواندن و نوشتن اطلاعات رهایی بخشند و سرعت پردازشی بالایی را برای شما به ارمغان آورند. در این میان شرکت‌های متفاوتی هاردهای اس اس دی را با ظرفیت‌ها و کیفیت‌های متفاوت وارد بازار می‌کنند که از آن جمله می‌توان به سامسونگ، وسترن دیجیتال، سیلیکون پاور، کینگستون و … اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم بهترین و پرفروش‌ترین این نوع هاردها را معرفی کنیم تا بهترین را انتخاب و خریداری کنید.

hdd hard drive/ هارد HDD یا حافظه HDD /

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • هارد SSD چیست؟
  • راهنمای خرید هارد SSD

 


هارد SSD چیست؟


هارد SSD از تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات است که از مجموع مدارهای ادغام شده به عنوان فضای ذخیره سازی ثانویه در کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف هارددیسک‌ها، SSDها در برابر شوک مقاوم هستند و صدای کمتری تولید می‌کنند. همچنین، سرعت پردازش بالاتری دارند و زمان تاخیر آن‌ها اندک است. خوب است بدانید که هارد SSD داده را در سلول‌های نیمه‌ رسانا ذخیره می‌کند.

هارد-لپ-تاپ

از سال 2019 این سلول‌ها قادر شدند بین 1 تا 4 بیت از داده را در خود ذخیره کنند. هارد اس اس دی هم بنا بر ویژگی تعداد بیت‌های ذخیره شده در هر سلول متغیر خواهد بود. نوع تک سلولی (SLC) آن‌ها، در مقایسه با نوع دو سلولی و سه سلولی (MLC و TLC)، قابل اطمینان‌تر، بادوام‌تر، سریع‌تر و گران‌تر است. نوع چهار سلولی (QLC) آن‌ها که از همه ارزانتر است اغلب برای دستگاه‌های کاربران عادی مناسب و قابل استفاده است. SSD ها می‌توانند در ظاهر هارددیسک‌ها یا با شکل و شمایلی جدید ظاهر شوند. در واقع، نمونه مشابه هارد دیسک آنها برای کامپیوترها قابل استفاده است و می‌تواند جایگزین HDD شود. نمونه جدید آنها یعنی mSATA ،M.2 ،U.2 و EDSFF و نوع دیگر سرعتی آنها با نام NVMe می‌تواند کارایی سیستم و عملکرد آن را افزایش دهد.

 


راهنمای خرید هارد SSD


در این قسمت قصد داریم تا بهترین هاردهای SSD را برای خرید به شما معرفی کنیم.

 

هارد SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل Green WDS240G2G0A با ظرفیت 240 گیگابایت

 

راهنمای-خرید-هارد-ssd

هارد اس اس دی Green WDS240G2G0A از جمله هاردهای پرفروش کمپانی وسترن دیجیتال است که برای مصارف معمولی بسیار کاربردی است. این هارد با فراهم آوردن سرعت خواندن 545 مگابایت و ظرفیت 240 گیگابایتی برای کاربران بسیار ایده آل است. شما می‌توانید از طریق رابط SATA3.0 این اس اس دی پرطرفدار را به کامپیوتر خود متصل کنید و از کار کردن و سرعتی که با آن تجربه می‌کنید، نهایت لذت را ببرید.

از آنجایی که طراحی SSDها بر خلاف هارد دیسک‌ها از قسمت مکانیکی تشکیل نشده، در برابر بسیاری از صدمه‌های خارجی مقاوم هستند. هارد اس اس دی Green WDS240G2G0A هم که از این نوع طراحی بهره می‌برد، از این قاعده مستثنی نیست. از سایر ویژگی‌های اس اس دی WDS240G2G0A می‌توان به مقاومت در برابر شوک و مصرف انرژی بسیار کم آن اشاره کرد که سبب ذخیره سازی بیشتر باتری لپ تاپ و دیگر دستگاه‌ها می‌شود. این هارد SSD با قیمتی حدود 390 هزار تومان عرضه می‌شود.

هارد SSD اینترنال سن دیسک مدل 3D SSD با ظرفیت 1 ترابایت

SanDisk-3D-SSD-Internal-SSD-Drive-1TB

این نوع از هارد اس اس دی با داشتن وزن 100 گرم و ظرفیت 1 ترابایت از سری هاردهای باکیفیت موجود در بازار است که از طریق رابط SATAIII با دیگر دستگاه‌های شما ارتباط برقرار می‌کند. با این میزان از حافظه ذخیره سازی قادر خواهید بود حجم داده زیادی را ذخیره کنید. هارد SSD اینترنال سن دیسک مدل 3D SSD سرعت انتقال اطلاعات 750 MB را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول در برابر لرزش و شوک مقاوم است و به این راحتی‌ها دچار مشکل نمی‌شود. شما می‌توانید هارد SSD اینترنال سن دیسک مدل 3D SSD با ظرفیت 1 ترابایت را با قیمتی حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان در بازار خریداری کنید. شما می‌توانید تفاوت هارد HDD و SSD را در این مقاله مطالعه کنید.

هارد SSD اینترنال اپیسر مدل AS340 PANTHER با ظرفیت 120 گیگابایت

Apacer-AS340-PANTHERInternal-SSD-Drive-120GB

هارد اس اس دی اپیسر AS340 PANTHER محصولی در رده TLC ها است که از نظر کیفیت و سرعت، پایین‌تر از SLC و MLC قرار دارد، اما نسبت به هارد دیسک‌های سنتی با کیفیت‌تر و از همه مهم‌تر سریع‌تر است. این حافظه ذخیره سازی دارای رابطی از نوع SATA 3.0 است و حداکثر سرعت انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه‌ای را فراهم می‌آورد. گفتنی است که سرعت خواندن آن 500 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 375 مگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است.

مورد دیگری که در ارتباط با این هارد اس اس دی جلب توجه می‌کند، قابلیت استفاده از آن هم به صورت اینترنال و هم اکسترنال است. برای این منظور، روی رابط SATA و پورت برق آن یک درپوش تعبیه شده تا در صورت استفاده از آن به صورت اکسترنال، گرد و خاک وارد پورت‌هایش نشود. همچنین، بخش رویه این محصول با طرحی زیبا پوشانده شده تا برای استفاده به صورت اکسترنال چشم نواز باشد. از دیگر مشخصه‌ها و ویژگی‌های هارد SSD اینترنال اپیسر مدل AS340 PANTHER می‌توان به پشتیبانی از دستورات TRIM و NCQ، پشتیبانی از دستورالعمل‌های S.M.A.R.T، مدیریت مصرف انرژی و بهره مندی از موتور پیشرفته‌ کدهای اصلاح خطا (ECC) اشاره داشت. این محصول پرفروش بازار با قیمتی حدود 290 هزار تومان عرضه می‌شود.

 

هارد SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue WDS500G2B0A با ظرفیت 500 گیگابایت

Western Digital Blue WDS500G2B0A Internal SSD Drive 500GB / راهنمای خرید هارد ssd

هارد اس اس دس WDS500G2B0A می‌تواند با سرعت 560 مگابایت بر ثانیه اطلاعات را خوانده و با سرعت 530 مگابایت بر ثانیه اطلاعات را روی خود ذخیره کند. این یک ویژگی ایده آل و مناسب است که حافظه ذخیره سازی وسترن دیجیتال با خود یدک می‌کشد. ظرفیت آن 500 گیگابایت است و برای کاربرانی که اطلاعات زیادی دارند، مناسب و کاربردی است. گفتنی است که این SSD پرطرفدار به واسطه رابط SATA3.0 به کامپیوتر متصل می‌شود. از آنجایی که هیچ بخش مکانیکی در این محصول وجود ندارد، سبب شده تا در برابر بسیاری از آسیب‌ها خصوصا ضربه و شوک مقاومت بالایی از خود نشان دهد. شما ‌‌می‌توانید این مدل از حافظه ذخیره سازی اس اس دی را با قیمت 800 هزار تومان در بازار خریداری کنید.

هارد SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل Green PC WDS120G2G0A با ظرفیت 120 گیگابایت

SSD Green PC WDS120G2G0A / راهنمای خرید هارد SSD

اس اس دی Green PC WDS120G2G0A از جمله حافظه‌های پر سرعت است که با ظرفیت 120 گیگابایتی می‌تواند اطلاعات بسیاری را در خود ذخیره کند. این محصول دارای سرعت بالایی است و با رابط SATA3.0  به دستگاه شما متصل می‌شود. این هارد پر قدرت دارای سرعتی معادل 545 مگابایت است که سرعت بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. باید اضافه کرد که این محصول کمپانی وسترن دیجیتال در برابر لرزش، شوک و بسیاری از صدمات دیگر مقاوم ساخته شده است. این مدل از هارد اس اس اینترنال وسترن دیجیتال در ابعاد مناسبی ساخته شده و تنها 32 گرم وزن دارد. این محصول با قیمت 300 هزار تومان عرضه شده است.

هارد SSD اینترنال SATA3.0 سیلیکون پاور مدل Slim S55 ظرفیت 240 گیگابایت

Silicon Power Slim S55 SATA3.0 Internal SSD - 240GB / راهنمای خرید هارد SSD

هارد SSD اینترنال کینگستون مدل A400 با ظرفیت 120 گیگابایت

Kingston A400 Internal SSD Drive 120GB / راهنمای خرید هارد ssd

حافظه اس اس دی A400 محصولی از شرکت Kingston است که با ظرفیت 120 گیگابایت تولید شده است. این نوع حافظه ذخیره سازی پر سرعت به واسطه کابل SATA 3.0 به کامپیوتر شما متصل می‌شود و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. خوب است بدانید که سرعت خواندن اطلاعات این حافظه 500 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 320 مگابایت بر ثانیه است.

هارد SSD اینترنال کینگستون مدل A400 به ظرفیت 120 گیگابایت در برابر انواع صدمات از قبیل ضربه، لرزش و شوک مقاوم شده و گزینه‌ای بسیار عالی است. این حافظه اینترنال اس اس دی با وجود کیفیت و سرعت پردازشی بالا بسیار مقرون به صرفه است و از این نظر کاربرانی که به دنبال یک هارد SSD سریع و در عین حال ارزان هستند، هارد SSD اینترنال کینگستون مدل A400 را انتخاب می‌کنند. با خرید هارد SSD  کینگستون کیفیت و دوام را تجربه کنید. این محصول را می‌توانید با مبلغ مناسبی حدود 260 هزار تومان خریداری کنید.

 

هارد SSD سامسونگ مدل 860 Evo با ظرفیت 1 ترابایت

Samsung 860 Evo SSD Drive 1 TB / راهنمای خرید هارد ssd

هارد SSD اینترنال سن دیسک مدل U110 با ظرفیت 16 گیگابایت

SanDisk U110 Internal SSD - 16GB / راهنمای خرید هارد ssd

اگر قصد خرید یک حافظه SSD با سرعت بالا را دارید که از ظرفیت اندکی برخوردار باشد، پیشنهاد ما به شما هارد SSD اینترنال سن دیسک مدل U110 به ظرفیت 16 گیگابایت است. این حافظه ذخیره سازی در عین برخورداری از سرعت ذخیره سازی بالا از مصرف انرژی پایینی هم برخوردار است و از این رو بسیار کاربردی و مناسب است. به لطف برخورداری از رابط SATA3.0 می‌توانید آن را به دستگاه مورد نظر خود متصل کنید و از سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات نهایت لذت را ببرید. این حافظه SSD سن دیسک به گونه‌ای طراحی شده که در برابر شوک و ضربه مقاوم است. این محصول سن دیسک اطلاعات را با سرعت 560 مگابایت می‌خواند و با سرعت 460 مگابایت بر ثانیه می‌نویسد. شما می‌توانید این حافظه اس اس دی را با مبلغ ناچیزی یعنی حدود 100 هزار تومان خریداری کنید.

هارد SSD اینترنال SATA3.0 سیلیکون پاور مدل Ace A55 با ظرفیت 256 گیگابایت

Silicon Power Ace A55 SATA3.0 Internal SSD - 256GB / راهنمای خرید هارد ssd

حافظه SSD سیلیکون پاور مدل Ace A55 از جمله هاردهای پرفروش موجود در بازار است که به لطف رابط SATA3.0 به کامپیوتر متصل می‌شود. این محصول با ظرفیت 256 گیگابایت و سرعت خواندن 550 مگابایت و سرعت نوشتن 450 مگابایت در رده یکی از قدرتمندترین SSDهای موجود در بازار قرار دارد. به پاس عدم وجود قسمت مکانیکی بر روی این هارد شما می‌توانید از سرعت بیشتری برای ذخیره‌ سازی اطلاعات بهره مند شوید.

از طرفی خوب است بدانید که این محصول در برابر آسیب‌هایی همانند شوک، لرزش و ضربه مقاومت بیشتری دارد. میزان مقاومت آن در برابر شوک 1500 G است. از سایر قابلیت‌های این هارد اس اس دی اینترنال می‌توان به برخورداری از نسل جدید چیپ ست 3D NAND، مصرف پایین انرژی، عملکرد بدون صدا،‌ بدون تاخیر و جستجوی خطا و در پایان تکنولوژی ECC برای ضمانت اعتبار انتقال داده‌ها اشاره کرد. هارد SSD اینترنال SATA3.0 سیلیکون پاور مدل Ace A55 با ظرفیت 256 گیگابایت و با قیمتی حدود 500 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

امیدواریم این مقاله راهنمای خرید هارد SSD خوبی برایتان بوده باشد و به شما در راستای انتخاب و خرید یک حافظه ذخیره سازی SSD با سرعت و کیفیت بالا کمک کند. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره هارد SSD و همچنین مزیت‌های آن در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 174
  • بازدید سال : 2,833
  • بازدید کلی : 25,547